Často kladené dotazy

JAKÉ NABÍZÍTE DRUHY A BARVY DESEK PRO VAZBU ZÁVĚREČNÝCH PRACÍ?

U desek pro pevnou vazbu nabízíme kvalitní tvrdé desky formátu A4 s imitací kůže v několika barvách. Nejoblíbenější a nejčastěji používaná je modrá barva. Dále nabízíme barvu černou, zelenou a vínovou. Desky tkanicové pro volné vložení příloh či výkresů nabízíme také ve formátu A4 s imitaci kůže v modré a černé barvě. Potisk desek je ve zlaté nebo stříbrné barvě. Vzorky vazeb jsou k nahlédnutí na pobočce.

FB-vazby.png
FB-vazby2.png

CHCI SI NECHAT ZHOTOVIT DESKY PRO VAZBU ZÁVĚREČNÉ PRÁCE. JAK TO MÁM UDĚLAT?

Nejdříve si objednej desky. Klidně i měsíc dopředu. Platí, že čím dříve je objednáš, tím lepší cenu dostaneš. Objednat si je můžeš na pobočce nebo online přes náš web. Desky se budou vyrábět a ty si v klídečku budeš dopisovat svoji práci. Až pak budeš mít práci dopsanou, objednáš si i tisk. Pokud odevzdáváš v termínech, kdy odevzdává většina tvých spolužáků, pak si objednávku na tisk udělej nejpozději den před svázáním do 12. hodiny polední, ať to máš bez nervů a čekání :-) V tomto případě ti garantujeme, že ráno budeš mít vazbu nachystanou k vyzvednutí. Pokud nestíháš, udělej objednávku co nejdříve (klidně i v noci), ale počítej s tím, že vazba bude nachystaná až v průběhu dne. Pokud odevzdáváš s předstihem nebo v "klidnějším období", vazbu ti zhotovíme na počkání v závislosti na aktuální vytíženosti pobočky.

POTŘEBUJETE PRO OBJEDNÁVKU DESEK ZNÁT POČET LISTŮ PRÁCE?

Zpravidla ne. Počet listů potřebujeme znát pouze v případě, že si objednáváš i potisk hřbetu vazby, ale to až minimálně 2 dny před svázáním. Objednávku si tedy v každém případě můžeš vytvořit, aniž bys počet listů práce znal. Pokud by byl předpoklad, že tvá práce bude mít více než 165 listů, pak doporučujeme předem konzultovat objednávku.

JAKÝ MAXIMÁLNÍ POČET LISTŮ SE VEJDE DO VAZBY?

Vazbu jsme schopni ti zhotovit do 300 listů na 80g papíře resp. do 225 listů na 100g papíře. Pokud bude mít tvá práce do 220 listů na 80g papíře resp. 165 listů na 100g papíře, nemusíš nám to předem oznamovat a rovnou si vytvoř objednávku. Pokud bude mít tvá práce více než 220 listů na 80g papíře resp. více než 165 listů na 100g papíře, kontaktuj nás prosím předem, abychom ti potvrdili, zda jsme schopni ti vazbu zhotovit.

KDYŽ SI OBJEDNÁM DESKY V PONDĚLÍ, MŮŽU JE MÍT VYHOTOVENÉ UŽ VE STŘEDU?

Ano, samozřejmě, ale musí být zaplaceny. Desky jsme schopni ti vyrobit i do dvou hodin, ale je potřeba počítat s tím, že cena se odvíjí od času, který na výrobu máme. Logicky tedy platí, že čím dříve si desky objednáš, tím lepší cenu dostaneš. Ceny desek najdeš v našem ceníku na webu.

MOHU ZAPLATIT DESKY AŽ PŘI VYZVEDNUTÍ?

Ne. Desky, které nejsou zaplaceny, nevyrábíme. Aby mohly jít desky do výroby, musí být nejdříve zaplaceny. Pro zachování zkalkulované ceny je potřeba desky uhradit v termínu, pro který je daná cena platná, jinak bude cena navýšena dle našeho ceníku. Pokud nemáš možnost se stavit zaplatit k nám na pobočku, můžeš platbu provést on-line přes internet. Stačí se přihlásit do našeho objednávkového systému a u své objednávky nalezneš pokyny k platbě. Platba je možná kartou přes internet nebo převodem z účtu. Nejrychlejším způsobem je platba kartou.

MOHU ZAPLATIT OBJEDNÁVKU ONLINE PŘES INTERNET?

Ano, samozřejmě. Stačí se přihlásit do svého profilu na našem webu www.vazbic.cz a v detailu objednávky kliknout na výzvu k platbě. Vyskoči na tebe okno GoPay platební brány a můžeš zaplatit buď kartou přes internet nebo bankovním převodem. Nejrychlejším způsobem je platba kartou přes internet. V tomto případě vidíme okamžitě platbu v našem systému.

JE MOŽNÉ POSUNOUT DATUM ZHOTOVENÍ DESEK NA DŘÍVĚJŠÍ ČI POZDĚJŠÍ TERMÍN?

Ano, je to možné. Jakákoliv změna v již hotové objednávce je zpoplatněna 20 Kč. Posunutí na dřívější termín může znamenat rozdíl v ceně (podle toho, do kterého intervalu termín spadá). U posunutí na dřívější termín je nutné tento rozdíl doplatit. Posunutí na pozdější termín je zbytečné, protože v případě již zaplacené objednávky peníze z rozdílu ceny nevracíme a navíc termín není nutné posouvat, protože desky u nás můžou ležet tak dlouho, dokud se nerozhodneš vázat.

JE MOŽNÉ SI NECHAT ZHOTOVIT LOGO NA DESKY JEN NA 1 KUS A NA DALŠÍ 2 KUSY NE? JAK TO MÁM UDĚLAT, ABY SE MI LOGO NENAKALKULOVALO TŘIKRÁT?

Ano, je to možné tak, že si uděláš dvě objednávky. V jedné objednávce logo nezaškrtneš, takže se ti nenakalkuluje. A ve druhé objednávce logo zaškrtneš a tudíš se ti nakalkuluje do ceny. Stejným způsobem budeš postupovat i u jiných volitelných položek (např. potisk hřbetu, kapsa na volné listy, atd.). Jednoduše si tedy vytvoříš dvě různé objednávky.

JSEM STUDENTEM PEF MENDELU A BUDU ODEVZDÁVAT PRÁCI V ZIMNÍM SEMESTRU. MÁ BÝT NA DESKÁCH UVEDEN ROK 2018 NEBO 2019?

Podle informací ze studijního oddělení jsou možné obě varianty. Doporučují ale spíše uvedení nového roku. Uvedení starého roku však také není špatně.

NAŠEL JSEM CHYBU V POTISKU DESEK. DÁ SE TO NĚJAK OPRAVIT?

Záleží na tom, o jakou chybu se jedná. Pokud se jedná o nesprávný potisk (např. "2017" místo "2018" nebo překlep), toto již opravit nelze. Pokud bys chtěl na desky jen dotisknout něco dalšího, zpravidla je to možné, ale záleží na konkrétní situaci.

CO JE TO "ZADÁNÍ PRÁCE" A PROČ JEJ MUSÍM PŘINÉST PŘED SVÁZÁNÍM PRÁCE?

U některých škol (MENDELU, VUT a jiných) mají studenti povinnost vložit za titulní list práce originální a podepsaný list se zadáním. Tento list ti předá vedoucí nebo si jej vyzvedneš na studijním oddělení (podle konkrétní školy). Bez tohoto listu by správně neměla být práce odevzdána. Proto je lepší nám zadání přinést předem a to ještě předtím, než si uděláš objednávku na tisk práce. Pokud pak zde máme již vyrobené desky, přinesené zadání a nakonec i objednávku tisku, nemusíme na nic čekat a zakázku okamžitě zpracujeme.

KOLIK KUSŮ ORIGINÁLNÍCH ZADÁNÍ MÁ SPRÁVNĚ BÝT?

To záleží na požadavcích konkrétní školy a fakulty. Informace by sis tedy měl zjistit u svého vedoucího, na studijním oddělení nebo v pokynech pro odevzdání závěrečných prací. Ze zkušenosti můžeme poradit, že u MENDELU a VUT vždy nosili studenti dvě originální zadání. Občas se ale stane, že student donese jen jedno s tím, že mu to takto povrdil vedoucí práce. Vždy tedy doporučujeme si informace předem zjistit.

DONESL JSEM VÁM ZADÁNÍ, ALE ZAPOMĚL JSEM SI JEJ NASKENOVOVAT PRO ELEKTRONICKOU VERZI.

Nic se neděje. Zadání ti můžeme naskenovat a poslat e-mailem. Částku ti pak přičteme k ceně tisku nebo ji doplatíš při vyzvednutí vazby.

MÁM JIŽ U VÁS VYROBENÉ DESKY, ALE POŘÁD JEŠTĚ NEMÁM PRÁCI DOPSANOU. VADÍ TO?

Nic se neděje. Desky u nás zůstanou uložené tak dlouho, jak budeš potřebovat a vázat budeme v okamžiku, kdy budeš mít práci dopsanou a vytištěnou.

MÁM JIŽ HOTOVÉ DESKY, ALE PRÁCI JEŠTĚ NEMÁM DOPSANOU, MŮŽU SI JE TEDY VYZVEDNOUT?

Vyzvedávání hotových desek určitě nedoporučujeme z těchto důvodů:
- Při neodborném uložení by mohlo dojít k poškození svazovací části desek a jakékoliv poškození vzniklé po odnesení desek již není naší odpovědností.
- Po vyzvednutí desek je zakázka v našem systému označena jako vyzvednutá a tudíž už není možné s ní kapacitně počítat. Pokud bys tedy následně s deskami přišel na svázání, může se stát, že budeš muset na svázání déle čekat.
- Pokud si desky vyzvedneš a následně je doneseš zpět na svázání, svázání již nemáš zdarma, ale stojí stejně jako svázání desek vyrobených jinde.
V každém případě je tedy lepší nechat u nás desky bezpečně uloženy až do okamžiku, kdy se rozhodneš práci svázat.

MOHU OBSAH PRÁCE NAHRÁT DO OBJEDNÁVKY PRO DESKY?

Ne, objednávku na tisk práce je potřeba udělat zvlášť. V objednávce desek vyplňuješ jiné parametry (barva desek, barva potisku, atd.), než v objednávce tisku (počet výtisků, gramáž papíru, atd.) a proto musíš vytvořit vzvlášť objednávku na desky a zvlášť objednávku na tisk. My si pak obě objednávky spárujeme a svážeme.

KDY NEJPOZDĚJI MUSÍM POSLAT OBJEDNÁVKU NA TISK, ABYSTE MI PRÁCI SVÁZALI?

Pokud odevzdáváš v termínech, kdy odevzdává většina tvých spolužáků, pak si objednávku na tisk udělej nejpozději den před svázáním do 12. hodiny polední, ať to máš bez nervů a čekání :-) V tomto případě ti garantujeme, že ráno budeš mít vazbu nachystanou k vyzvednutí. Pokud nestíháš, udělej objednávku co nejdříve (klidně i v noci), ale počítej s tím, že vazba bude nachystaná až v průběhu dne. Pokud odevzdáváš s předstihem nebo v "klidnějším období", vazbu ti zhotovíme na počkání v závislosti na aktuální vytíženosti pobočky.

MOHU SI DO VAZBY PŘINÉST SVŮJ VLASTNÍ TISK ZÁVĚREČNÉ PRÁCE?

Ano, samozřejmě, není to problém. Práci ti svážeme a neůčtujeme si žádný poplatek za vlastní tisk. Na druhou stranu ale raději doporučujeme tisknout u nás, protože z naší zkušenosti můžeme potvrdit, že většina donesených vlastních výtisků jsou na nekvalitním papíře, pomačkané, ohnuté či obsahují více druhů papíru s různým odstínem bělosti a svázaná práce potom nevypadá perfektně. Dále také pro svázání mají přednost vždy objednávky vytvořené u nás.

POKUD MÁM VLASTNÍ TISK DO VAZBY, KDY JEJ MUSÍM NEJPOZDĚJI PŘINÉST KE SVÁZÁNÍ?

Platí to stejné jako při objednávce tisku u nás, tzn. pokud odevzdáváš v termínech, kdy odevzdává většina tvých spolužáků, pak tisk dones nejpozději den před svázáním do 12. hodiny polední, ať to máš bez nervů a čekání :-) V tomto případě ti garantujeme, že ráno budeš mít vazbu nachystanou k vyzvednutí. Pokud nestíháš, dones jej hned ráno při otevíračce, ale počítej s tím, že vazba bude nachystaná až v průběhu dne. Pokud odevzdáváš s předstihem nebo v "klidnějším období", vazbu ti zhotovíme na počkání v závislosti na aktuální vytíženosti pobočky.

ODEVZDÁVÁM NA POSLEDNÍ CHVÍLI A NESTÍHÁM UDĚLAT OBJEDNÁVKU NA TISK DEN PŘEDEM DO 12. HODINY POLEDNÍ. BUDE RYCHLEJŠÍ, KDYŽ PŘIJDU S PRACÍ NA FLEŠCE?

V žádném případě :-) Pokud nestíháš, udělej vše pro to, abys objednávku udělal co nejdříve (třeba v noci) a my uděláme vše pro to, abychom ji zpracovali, jakmile to bude možné. Pořád je ale lepší, když si tisk objednáš v noci, než když sem ráno přijdeš s fleškou a objednávku, kterou sis mohl udělat z domu, budeme dělat s časovým zpozděním na pobočce.

ODEVZDÁVÁM NA POSLEDNÍ CHVÍLI A NESTÍHÁM UDĚLAT OBJEDNÁVKU NA TISK DEN PŘEDEM DO 12. HODINY POLEDNÍ. BUDE RYCHLEJŠÍ, KDYŽ SI DONESU VLASTNÍ TISK?

Nebude. Pokud nestíháš, udělej vše pro to, abys objednávku udělal co nejdříve (třeba v noci) a my uděláme vše pro to, abychom ji zpracovali, jakmile to bude možné. Pořád je ale lepší, když si tisk objednáš v noci, než když nám doneseš vlastní tisk ráno. Přednost mají vždy objednávky vytvořené u nás.

JAKOU MÁM ZVOLIT GRAMÁŽ PAPÍRU PRO TISK MÉ PRÁCE? JAKÝ JE ROZDÍL MEZI 80G, 100G A 120G PAPÍREM?

80g papír je vhodný pro běžný tisk i tisk zavěrečných prací. Používáme velmi kvalitní papír vysoké bělosti a lze na něj tisknout i oboustranně. Tento papír je zcela dostačující. 100g papír je o něco silnější, pevnější a lesklejší. Zvláště barevné obrázky a grafy vypadají na tomto papíře lépe než na 80g. Pro oboustranný tisk je vhodnější a práce na něm vypadá opravdu lépe. 120g papír je ještě silnější a pevnější. Tisk na tomto papíře vypadá opravdu skvěle, zvláště pak barevné obrázky. Pokud je předpoklad, že se bude s prací hodně listovat, doporučujeme tento papír.

MÁM V PRÁCI PÁR BAREVNÝCH STRAN. JAK BUDOU ZAPOČÍTÁNY DO CENY?

Při tisku dokumentu počítáme manuáně zvlášť černobílé a zvlášť barevné strany. Černobílé strany jsou započítány jako černobílé a barevné jako barevné. V konečné ceně jsou tedy jako barevné strany započítány jen ty, které skutečně barevné jsou :-). Také nepoužíváme žádné programy na automatické počítání barevných stran tiskárnou, protože tyto započítávají jako barevné i ty strany, kde dochází k míchání barev i když vizuálně potisk vypadá, že je šedý.

TISKNETE ZÁVĚREČNÉ PRÁCE AUTOMATICKY BAREVNĚ NEBO TO MUSÍM NĚKDE NAPSAT?

Veškeré soubory tiskneme vždy barevně, pokud v objednávce neuvedeš jinak. Barevně se pak tisknou a kalkulují jen ty strany, které barevné jsou. Černobílé strany se tisknou černobíle a kalkulují se jako černobílé.

JAK SE LIŠÍ CENA U JEDNOSTRANNÉHO A OBOUSTRANNÉHO TISKU?

Cena se nijak neliší. Platíš za vytisknutou stranu, ne list.

MUSÍM MÍT DOKUMENT NĚJAK SPECIÁLNĚ NASTAVENÝ PRO OBOUSTRANNÝ TISK?

Ano. Pro oboustranný tisk se doporučuje mít okraje nastavené tak, aby na lichých stránkách byl levý okraj o 1 cm větší než pravý okraj a naopak na sudých stránkách byl pravý okraj o 1 cm větší než levý okraj. Je to kvůli tomu, že právě 1 cm výtisku jde z levé strany do hřbetu vazby. Pokud nevíš jak na to, doporučujeme použít šablonu práce pro oboustranný tisk nebo si postup najít na internetu. Můžeš také využít služeb našich korektorů, které najdeš na našem webu na podstránce "Korektury". Při objednávce je důležité správně zadat parametry (tj. oboustranně nebo jednostranně).

MŮŽETE MI V SOUBORU PRO TISK ZMĚNIT ŠÍŘKŮ OKRAJŮ A ČÍSLOVÁNÍ STRAN?

Ne. Do nahraného souboru již nijak nezasahujeme a práce neformátujeme. Tak, jak je soubor připraven, tak jej vytiskneme. Proto také doporučujeme vkládat soubory k tisku ve formátu PDF. Při tisku z jiných formátů (např. doc, xls) nezaručujeme 100% tiskový výstup, protože tyto formáty nejsou spolehlivé pro tisk.

NAHRÁL JSEM DO OBJEDNÁVKY TISKU ŠPATNÝ SOUBOR. CO MÁM DĚLAT?

Vzhledem k tomu, že je objednávka závazná, tak ji ihned zpracováme a může se stát, že je soubor již vytištěn. Pokud jsme ji ještě nezpracovali, je možné objednávku stornovat a ty si vytvoříš novou, ke které ti připočteme storno poplatek.

PROČ NEPŘIJÍMÁTE OBJEDNÁVKY E-MAILEM?

Kvůli přehlednosti, dohledatelnosti a rychlému zpracování přijímáme pouze objednávky na pobočce a objednávky vytvořené online přes náš web www.vazbic.cz. Je to nejpohodlnější způsob objednání. Objednávka online je přehledná a rychlá, protože si ji můžeš vytvořit kdykoliv a my ji můžeme zpracovat i mimo otevírací dobou. Soubory poslané e-mailem nezpracováváme, protože neznáme parametry tisku, které si zaklikáváš přímo v objednávce (počet kusů, formát papiru, gramáž papíru, atd.). Také z hlediska případné kontroly a dohledatelnosti dat je pro nás zpracování objednávek přes e-mail neefektivní.

MŮŽETE MI OBJEDNÁVKU NA TISK NEJDŘÍVE ZKALKULOVAT, ALE NETISKNOUT, ABYCH SE MOHL ROZHODNOUT, ZDA CHCI U VÁS TISKNOUT?

Bohužel takto to nefunguje. Ve chvíli, kdy odešleš objednávku na tisk, tak je tato objednávka závazná a zhotovujeme ji. Pokud si potřebuješ nejdříve ověřit cenu, proveď si kalkulaci podle našeho ceníku, který je kompletní a dostupný na webu.

JAK FUNGUJE KAPSA NA VOLNÉ LISTY A K ČEMU SLOUŽÍ?

Kapsa na volné listy se lepí na zadní stranu desky z vnitřní strany do pravého dolního rohu. Je vhodná pro přílohy, které nechceš vázat přímo do desek, ale chceš je mít volně ložené. Díky hřbetu, kterým vazba drží při sobě, se logicky do kapsy nevejde celý formát A4, ale je potřeba listy seříznout na rozměr cca 195 x 297 mm (tedy zkrátit šířku A4 o 15 mm). Kapsa je dimenzovaná pro max 10 listů, takže pro větší počet listů doporučujeme vložit přílohy do samostatných tkanicových desek (kde už listy není potřeba ořezávat).

NAŠEL JSEM SI V PRÁCI CHYBU. JE MOŽNÉ V NÍ VYMĚNIT LISTY A PŘEVÁZAT?

Ano. Díky tomu, že používáme speciální technologii svazování, je možné práci rozvázat, vyměnit listy a opět ji svázat. Pokud máš nové listy vytištěné, dones nám je s vazbou na pobočku a my ti práci převážeme. Pokud chceš nové listy tisknout u nás, nejdříve si vytvoř online objednávku na tisk nových listů a do poznámky napiš, že doneseš práci na převaz. Co nejdříve nám vazbu přines. Převazy provádíme na počkání v rámci otevírací doby pobočky. Pokud však odevzdáváš v termínech, kdy odevzdává většina tvých spolužáků, počítej s delším čekáním a v těchto dnech doporučujeme tyto věci řešit alespoň den předem.

MĚNÍTE OTEVÍRACÍ DOBU V DOBĚ ODEVZDÁVÁNÍ ZÁVĚREČNÝCH PRACÍ?

Ano. V těchto časech prodlužujeme otevírací doby. Pro informace ohledně aktuální otevírací doby i mimořádných otevíracích časů (stane se např., že otevřeme i o víkendu, pokud je potřeba), doporučujeme sledovat naše facebookové stránky.

JE MOŽNÉ SI OBJEDNÁVKU VYZVEDNOUT I MIMO OTEVÍRACÍ DOBU?

Pokud se s námi zavčas spojíš a domluvíme se, není to problém.

KUDY SE DOSTANU NA POBOČKU NA MENDELU, POKUD JE HLAVNÍ VCHOD UZAVŘEN?

Pokud máme otevřeno i o víkendech nebo svátcích, bývá hlavní vchod budovy A zavřený. Musíš tedy projít hlavní branou mezi budovou A a B, dát se hned doleva a tudy se do budovy dostaneš. Teď už jen do třetího patra za námi.

MŮŽE MOJI PRÁCI VYZVEDNOUT NĚKDO JINÝ?

Ano, to není problém. Stačí, když na pobočce oznámí tvé jméno a číslo objednávky.

MŮŽETE MI VYTISKNOUT MATERIÁLY KE STÁTNICÍM JAKO "TISK 2. JAKOSTI" A TO JAKO 2 STRANY NA 1 PAPÍR?

Ano, to není problém. Jen je potřeba to napsat do poznámky v objednávce.

TISKNETE DOKUMENTY VŽDY VE SKUTEČNÉ VELIKOSTI?

Ano, vždy respektujeme rozměry dokumentů vzhledem k zadanému formátu tisku, tzn. pokud zvolíš, že máme tisknout na formát A3, ale dokument bude ve formátu A4, vytiskneme ti jej na formát A3. Pokud ale napíšeš do poznámky, že máme dokument přizpůsobit, pak jej při tisku necháme přizpůsobit požadovanému formátu.

POKUD SI OBJEDNÁM TISK SPOLU S KROUŽKOVOU VAZBOU V NEDĚLI, JE MOŽNÉ MÍT PRÁCI VYTISKLOU A SVÁZANOU V PONDĚLÍ RÁNO?

Ano, je to možné. Objednávku zpracováváme ihned, jakmile přijde na řadu a o zhotovení ti přijde e-mail. Pokud si potřebuješ tisk vyzvednout do určitého času, napiš to do poznámky v objednávce.

JAKÉ ROZLIŠENÍ BY MĚL MÍT OBRÁZEK, POKUD JEJ CHCI VYTISKNOUT NAPŘ. NA ROZMĚR A1?

Optimální rozlišení si můžeš nechat vypočítat na těchto stránkách: https://www.paladix.cz/clanky/kalkulacka-pro-pocitani-s-dpi.html.


Nedáváš Word?
Nerozumět Gramatika?
To v diplomce nechceš!

Máme spoustu korektorů, kteří ti práci vyladí!

Mrkni na ně a vyber si.

Vyšperkuj si diplomku